Климаттын өзгөрүшүнө адаптация

Экологиялык билим берүү

«САМР Алатоо» фондунун экологиялык билим берүү программасы экологиялык көйгөйлөр тууралуу маалымдуулукту жогорулатууга, туруктуу ой жүгүртүүнү жана жоопкерчиликтүү мамилени өнүктүрүүгө, айлана-чөйрөнү коргоо жана сактоо боюнча практикалык көндүмдөрдү өркүндөтүүгө жана жашоо сапатын жакшыртууга багытталган. Биз келечектеги жана учурдагы жаратылыш ресурстарын башкаруучуларды жана колдонуучуларды жеткиликтүү жана жөнөкөй ыкмалар жана куралдар менен окутуп, туруктуу келечекти камсыз кылууга жана айлана-чөйрөнү сактоого жардам беребиз. Окутуу материалдары ар түрдүү дидактикалык материалдарды, симуляциялык оюндарды жана санариптик куралдарды, эксперименттерди жана жарандык илимий изилдөөлөрдү колдонууга негизделген. Алар студенттерди критикалык жана системалуу ой жүгүртүүнү өнүктүрүүгө жана туруктуу практикаларды өздөштүрүүгө үндөйт.

Климаттын өзгөрүшү жалпыга белгилүү көрүнүш, анын ичинде жергиликтүү деңгээлде да, бирок анын себептери, процесстери жана жаратылыш ресурстарына жана биологиялык ар түрдүүлүккө тийгизген таасирлери ар дайым так түшүнүлө бербейт. Көбүнчө климаттын өзгөрүшү жердин деградациясынын негизги себеби катары айтылып келет, бирок негизги себеп туруктуу эмес жерди пайдалануу тажрыйбалары болушу мүмкүн. Климаттын өзгөрүшү боюнча экологиялык билим берүү жергиликтүү жамааттардын климаттын өзгөрүшүнүн себептери, анын жергиликтүү чөйрөгө тийгизген таасирлери, ошондой эле жамаат деңгээлинде колдонулушу мүмкүн болгон адаптация жана зыянды азайтуу чаралары жөнүндө маалымдуулугун жана билимин жогорулатууга багытталган.

Мамилелер:

  • Жарандык илим - жарандарды: студенттерди, фермерлерди, мугалимдерди жана жергиликтүү өкмөттөрдү климат, фенологиялык жана башка маалыматтарды чогултуу, талдоо жана интерпретациялоо, жергиликтүү чечимдер үчүн маалымат берүүдө катыштыруу.
  • Климаттын өзгөрүшү жана анын таасирлери боюнча жергиликтүү коомчулуктардын экологиялык маалымдуулугун жана аң-сезимин жогорулатуу, климаттын өзгөрүшү боюнча азыркы маалымдуулук деңгээлдерин баалоо, жаратылыш ресурстарын башкаруу жана биоалуулукты коргоо боюнча бар болгон адаптация жана төмөндөтүү практикаларын аныктоо.

Куралдар:

  • Жергиликтүү муктаждыктарга жооп берүү үчүн тренингдер үчүн темаларды биргелешип аныктоо жана материалдарды иштеп чыгуу.
  • Иштелип чыккан материалдарды мектеп программаларына колдонуу жана киргизүү үчүн тиешелүү билим берүү органдары менен бекитүү.
  • Климат жана экологиялык параметрлер боюнча маалыматты жогорулатуу жана жергиликтүү чечимдерди кабыл алуу үчүн мектептерде изилдөөлөрдү жүргүзүү.
  • Мектеп изилдөөлөрүнүн натыйжалары боюнча коомдук көргөзмөлөрдү өткөрүү.
  • Климаттын өзгөрүшү, климаттык коркунучтар жана уялуу боюнча социалдык изилдөөлөр, анын ичинде муктаждыктарды баалоо, КАП (Билим, Атаандаштык жана Практика).
  • Маалыматтык кампаниялар: тематикалык тренингдер, фестивалдар, жайкы экологиялык мектептер, кыска метраждуу фильмдерди жаратуу, көргөзмөлөр, экологиялык акциялар, мастер-класстар ж.б.

Иштелип чыккан цифралдык куралдар:

  • “Климат жана фенология” мобилдик тиркемеси.
  • “Суу микроорганизмдерин изилдөө” мобилдик тиркемеси.